INTERNATIONALE VROUWENDAG

April 23, 2016

De Kracht en waarde van vrouwen.Download de folder

Vrouwen 2015

Sept 16, 2015

Op 16 Mei 2015 werd project Vluchtelingen vrouwen willen veder in Amsterdam gestart.

Trajecten gericht op maatschappelijke participatie

Mei 19, 2015

In deze fase zullen de vrouwen op onderzoek uitgaan en persoonlijke keuzes gaan maken op welke wijze zij willen gaan participeren in de samenleving. In een 10 tal bijeenkomsten zullen zij gaan kijken wat voor soort werk zij leuk vinden en daar informatie over verzamelen en bij bedrijven of organisaties op bezoek gaan in hun eigen gemeente of omgeving. Voorts zullen zij onderzoeken of zij als vrijwilliger dan wel betaald werk willen verrichten en wat daar voor nodig is

Naailessen 2014

Mei 10, 2014

Op 10 mei 2014 werd project naailes voor de vluchtelingen vrouwen in Amsterdam gestart. Heeft u ook altijd graag uw eigen kleding willen maken, maar heeft u geen idee hoe dat moet? Heeft u weinig of geen ervaring in het werken met een naaimachine? Kom dan onze naailessen volgen! Hier leert u alle basisvaardigheden en kunt u uw eerste eigen creaties zelf maken.

Internationale Vrouwendag 2013

Mrt 16, 2013

Op 16 maart 2013 vierden wij de Internationale vrouwendag 2013.Het thema van deze dag was eer gerelateerd geweld. Het vergroten van de weerbaarheid van onze achterban is een belangrijke doelstelling van onze organisatie. Het bespreekbaar maken van die zeer belangrijke onderwerp, mag daarbij niet ontbreken. Lees hier meer over eer gerelateerd geweld en wat je kunt doen als je hiermee te maken krijgt.

Internationale Vrouwendag 2012

Mrt 10, 2012

Op zaterdag 10 maart 2012 vierden wij de met als thema arbeidsparticipatie van vrouwen en sociale participatie en emancipatie van mannen. Het was een zeer geslaagde dag waar veel is genoten en veel is nagedacht en besproken over dit zeer belangrijke onderwerp. Lees meer over het onderwerp.

Internationale Vrouwendag 2011

Mrt 12, 2011

Op zaterdag 12 maart 2011 vierde Vluchtelingen Vrouwen Raad de Internationale Vrouwendag in de Imagine IC zaal in Amsterdam. Dit werd gedaan in opdracht van Mevr. Hashimi, Mevr. Gourie en Mevr. Booji. Er waren ongeveer 200 vrouwen met verschillende nationaliteiten aanwezig om samen met vvr deze bijzondere dag te vieren. Het was zeer gezellig, er werd gepraat, gediscussieerd, gegeten en natuurlijk gedanst.

Computervaardigheden 2011

Dec 16, 2011

Van 4 maart t/m 16 december hebben 27 vrouwen deelgenomen aan de cursus computervaardigheden voor beginners. De cursus werd gegeven door een docent die werd ondersteund door een aantal vrijwilligers. Tijdens de cursus hebben de cursisten uitgebreid kennis gemaakt met alle basistoepassingen van de computer. Er is met name aandacht besteed aan het tekstverwerkingsprogramma Word, Internet, E-mail en Skype. Op het eind ontvingen alle deelneemsters een certificaat.

Wereld Vrouwen Dag

Jan 00, 2011

Naar aanleiding van Wereld Vrouwen Dag werd er door vvr een speciale Vrouwendag georganiseerd in het Wereldpand. Op deze dag vonden diverse activiteiten plaats, o.a. muziek optredens, exposities en een modeshow waarin verschillende culturen vertegenwoordigd waren.

Empowerment training ‘Ademkracht’

Jan 00, 2011

Bij de training zijn verschillende onderwerpen aan bod geweest o.a. de veilige thuishaven: de herinnering aan een geborgen en gelukkig gevoel uit het thuisland en de creatie van een nieuwe veilige plek. Het zelfbeeld: hoe zie ik mijzelf op dit moment? Wat is mijn plek in de maatschappij? Het ideaalbeeld: hoe zou ik willen zijn? Wat zijn mijn wensen en dromen? Wat wil ik bereiken en hoe kan ik dat doen? Tijdens de bijeenkomsten konden de vrouwen samen hun persoonlijke mogelijkheden en kwaliteiten ontdekken. Door het samen te doen met vrouwen die min of meer in dezelfde situaties zitten en dezelfde problemen hebben, ontstond er veel herkenning, veel vergelijking en zo leerden de vrouwen met en van elkaar.